fbpx
Daniel Ek, direktor Spotifyja/FOTO: Erik Rönnqvist

Direktor SPOTIFY-ja muzičarima: Snimanje muzike na svake tri-četiri godine nije dovoljno

3 minuta čitanja

Direktor Spotifyja Daniel Ek dao je intervju za Music Ally i izneo neke stavove koje će svakako privući pažnju muzičara, naročito onih koji se godinama bore za povećanje zarade od striming servisa.

Ek je govorio o finansijskim rezultatima i uzletu koji je Spotify doživeo tokom pandemije korona virusa, navodeći da je taj uspeh veoma ohrabrujuć, kao i projekcije za budućnost.

“Misija naše kompanije je da omogućimo što većem broju umetnika da živeo od svoje umetnosti. I to se zaista dešava ako posmatramo brojeve. Sve više i više izvođača probijaju granice, postaju uticajni i stvaraju nove relacije sa fanovima”, naveo je Ek.

Za mnoge muzičare, međutim, realnost je drugačija. Oni žive od živih nastupa, a zarada od striminga zauzima samo malo deo u njihovim prihodima (Koliko koji striming servis plaća umetnicima, pročitajte ovde).

Kada je upitan zašto je to postalo prihvaćena ideja, Ek je rekao na današnjem tržištu postoje milioni i milioni izvođača, ali da on nikada tokom čitavog postojanja kompanije Spotify nije čuo od nekog umetnika da je srećan zaradom koju dobija od striminga.

“To ne govore javno. Privatno će reći da su zadovoljni, ali javno nemaju nameru da to izgovore. Ipak, nedvosmisleno, iz podataka, može se reći da postoji sve više i više umetnika koji mogu da žive samo od prihoda koje ostvaruju od striminga. To je jedna zabluda koja se javno pripoveda, kombinovana sa činjenicom da neki izvođači koji su ranije zarađivali dobro danas ne zarađuju baš tako dobro, jer danas ne možeš da snimiš muziku svake tri-četiri godine i da misliš da je to dovoljno”, rekao je Daniel Ek.

Prema njegovim rečima, današnji muzičari moraju da shvate da se sve vrti oko kontinuiranog odnosa sa fanovima.

“Radi se o ulaganju truda, o pričanju priča vezanih za album i održavanju stalnog dijaloga sa slušaocima. Mislim da oni koji ne prolaze dobro na striming servisima jesu predominantno oni koji žele da objavljuju muziku onako kako se ona nekada objavljivala”, naveo je direktor Spotifyja.

Nedugo po objavljivanju intervjua, na Ekove izjave na Tviteru je reagovao Mike Mills (R.E.M), koji je napisao: “Muzika=proizvod, i mora se redovno objavljivati, kaže milijarder Daniel Ek. Jebi se”.

Novinar. Muzika kao prva strast i jedini porok. O muzici sam pisao za Butcherian Vibe, Popboks, M@n! magazin, BalkanRock i druge medije. Ne mislim da više nema dobre muzike, naprotiv, ima je i previše.

1 Comment

  1. Ne kontam negativne reakcije na ovu izjavu. To su pravila digitalnog sveta, i niko te ne tera da ih poštuješ, ali algoritmi rade tako da si zaboravljen ako godinama ne objaviš ništa. Možeš da ignorišeš, snimaš jednom u 20 godina, ali u tom slučaju nema zarade. Svako vreme ima svoja pravila, danas su takva.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Prethodna priča

Nova NAPALM DEATH pesma je sve što treba da bude, žestoka i angažovana

Sledeća priča

Plejerizam: šta smo slušali u julu

Najnovije iz rubrike U fokusu