Behemoth – I Loved You at Your Darkest (2018)

Behemoth u skoro 50 minuta još jednom dokazuje vernost antireligijskoj tematici u nešto mračnijem i sporijem muzičkom aranžmanu.     

Odluka da se temeljnije posluša novo ostvarenje poljskih blekera pala je u trenutku kada se čitao intervju Behemoth frontmena Adama „Nergala” Darskog za finski magazin „Tuonela”. Razlog je jednostavan. Nergal je nosio majicu slovenačkih divova Laibach. Zaista, album „The Satanist” iz 2014. godine je ostavio i više nego dobar utisak, ali se Behemoth nekako izgubio na muzičkom plejeru. Tako da je Laibach „kriv” za ovu recenziju.

Poljski metalci su još uvek na mračnoj antireligijskoj seansi. „I Loved You at Your Darkest” je 11-ti album trija iz Gdanjska na Baltičkom moru. Naslov albuma je citat iz Biblije posvećen Isusu Hristu. U poslanici Rimljanima (glava 5, stih 8) piše da „Bog pokazuje svoju ljubav prema nama time što je Hristos umro za nas kad smo još bili grešnici”. Suština, na osnovu različitih tumačenja, odnosi se na neizmernu ljubav Isusa prema ljudima koja se ispoljila tako što je Bog „sebe na smrt predao” zbog naših grehova.

Behemoth na samom početku u „Solve” obrazlaže šta misli o tome kroz jezivo pevanje dečijeg hora da Bogu nećemo oprostiti i to u Elohim, Adonai i Isus Hrist varijanti. Nergal i ekipa su kroz ceo album ostali verni kritici organizovane religije pri čemu ponekad to ne rade baš na „fin” način. Već u drugoj pesmi „Wolves Ov Siberia” ističu da bi svi trebalo da znaju da je Bog (u množini) pobegao sa nebesa da „siluje” svet. U narednoj pesmi se On poistovećuje sa psom u negativnom kontekstu. Zaključno, raspinjanje Isusa nije bilo dovoljno.

Novi Behemoth album je za nijansu muzički drugačiji od „The Satanist”. Verovatno se pravim blekerima neće svideti taj svemoćni mračni gothic uticaj na muziku koji je najviše uočljiv na numeri „Bertzabel” i „Havohej Pantocrator”, koje bez problema mogu da se poistovete sa Moonspell radovima. Pesme su u najvećoj meri srednjeg tempa. Nema black metal furija, ali postoje brze deonice. Produkcija je masivna i čista, čak i previše. Simfonijski delovi su hirurški precizno stavljeni tamo gde je potrebno i ima ih manje nego kao kod Dimmu Borgir

Suštinski, „I Loved You at Your Darkest” je za fanove metal muzike koji nisu alergični na kritiku hrišćanstva. Muzički je dobro upakovan u celoviti aranžman koji se sluša od početka do kraja i drži pažnju. Definitivno nije kao „The Satanist”, ali je logičan naslednik najverovatnije najboljeg Behemoth albuma. 

OCENA:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.